Someron Vesihuolto Oy - Tervetuloa
Puhdasta vettä tarvitaan jokaisessa kodissa päivittäin. Someron Vesihuolto Oy huolehtii siitä, että vettä on joka hetki saatavilla luotettavasti ja edulliseen hintaan. Huolehdimme myös jätevesien viemäröinnistä ja puhdistamisesta toiminta-alueellamme niin, että vesistöt ja muu ympäristö säilyvät puhtaina.
Pyydä tarjoustamme, mikäli haluat käyttöösi hyvälaatuista pohjavettä tai liittyä viemäriverkostoomme.
Asiakkainamme on jo yli 3 600 kiinteistöä.
Vikapäivystys
Vikapäivystyksen puhelinnumero on 040 5010 718.
Vesihuollon päivystysnumeroon 040 5010 718 voit ilmoittaa äkillisistä vikatilanteista kuten vesijohtovuodoista.
Kiirettömissä asioissa kuten laskutus ja liittymäasiat yhteydenotot asiakaspalveluun puh. 040 1268 347. Toimisto avoinna arkisin klo 9-11 ja 12-14. Sähköpostiosoite: vesi@somero.fi.
Vesiverkostomme
Vesiverkostomme yltää Someron kaupungin lisäksi Tammelan kunnan Torron ja Letkun kyliin. Vedenjakelun osalta toiminta-alue on Someron keskustaajamassa (pdf) ja muualla kartassa (pdf) näkyvistä runkovesijohdoista 100 metriä molemmin puolin.
Viemäriverkostomme
Viemäriverkostomme kattaa Someron keskustan ja osan Oinasjärven (pdf) alueesta. Viemäriverkoston toiminta-alueet ovat kartassa (pdf) keltaisella.
Ilmoita mittarinlukemasi
Asiakkaiden toivomuksesta keskustan alueen talviluennasta on luovuttu. Mittarilukukortit lähetetään vain kesäkuussa.
Halutessaan lukeman voi ilmoittaa aina ennen arviolaskutusta, lukeman on oltava perillä viimeistään laskutuskauden viimeisenä päivänä ( 31.3., 30.6., 30.9. ja 31.12.).
Kulutuspisteen / -paikan numero:
Voit ilmoittaa mittarilukemasi myös Kulutus-Webin kautta, pääset sinne allaolevasta linkistä:
Palveluun pääsemiseksi tarvitset kulutuspaikan numeron sekä mittarinumeron, jotka löytyvät laskun oikeasta yläkulmasta sekä mittariluentakortista.
Lisätietoja vesimittarien luennasta saa asiakaspalvelusta 040 1268 347
Mittarilukemaa tallentaessasi voit saada virheilmoituksen vuosikulutusarviosta poikkeavasta kulutuksesta. Jos poikkeama on huomattavan suuri, suosittelemme ottamaan yhteyttä toimistoomme tai antamaan palautteessa tarvittavaa lisätietoa poikkeaman syystä.
Tiedotteet
23.12.2022
Toimintaohjeita sähkökatkojen varalle
Someron Vesihuolto Oy ja Someron Lämpö Oy
Toimintaohjeita pidempien ja ennalta ilmoitettujen noin kahden tunnin mittaisten sähkökatkojen aikana.
- Vältä jäteveden syntymistä
- Käytä puhdasta vettä vain välttämättömiin tarpeisiin (juomavesi)
- Pidä 72 tunnin huoltovara, jotta taloutesi selviää mikäli katko pitkittyy (72 tuntia - 72 tuntia)
- Mikäli olet kaukolämpöverkon alueella vältä lämpimän veden käyttöä, sillä lämmönsäätelyjärjestelmä saattaa olla vikatilassa ja aiheuttaa lämpimän veden ylikuumenemisen. Tämä voi aiheuttaa palovamman tai lämpimän veden laitteiston rikkoontumisen.
- Sähkökatkon päätyttyä ota kotisi sähkölaitteisto käyttöön harkiten, jotta vältetään sähköverkon hetkellinen ylikuormittuminen
- Ota kaukolämpökiinteistössä lämmin vesi käyttöön varovaisuutta noudattaen, jotta järjestelmän säätölaitteisto ehtii palautua ennalleen katkon jälkeen
Sähköverkon katkojen yleisiä valtakunnallisia ohjeita löydät mm. täältä
https://pelastustoimi.fi/pelastustoimi/varautuminen/sahkokatko